Rady, tipy a triky
Základy taktiky v bangu :-)
Základem dobré hry je samozřejmě znát pravidla, řídit se podle své role a využívat svou zvláštní schopnost. Ale co odliší dobrého hráče od výborného? Dle mého Týmová hra. V situaci, kdy můžu pomoct svým spoluhráčům – ať už použitím cat balou k zahození vězení, nebo přenechání wells farga v hokynářství, nebo a to je asi nejdůležitější na týmovém hraní – hraním hromadných útoků (indiáni, kulomet) ve správnou chvíli – tzn. ve chvíli, kdy vím, že se bud ubrání, nebo jim to aspoň neuškodí tolik.
A zde pár konkrétnějších obecných tipů:
- Čím víc karet na ruce, tím lépe. (Soupeř si často rozmyslí hodit na protihráče s 4 či 5 kartama duel, když nemá sám dostatek bangů; dále zbytečné karty mohou být cílem cat balou či paniky – takže to tolik nebolí, když vám trefí zbytečnou kartu)
 - Nevykládat zbytečně zbraně, když je nemám v umyslu využít – nejvíc se to projevuje u volcanicu – vyložím ho, ukazuju, že souseda budu ohrožovat a volcanic bude jistým cílem cat balou, v horším případě paniky – horším myslím tím, že si soused ten volcanic vezme a rozstřílí tě na cimprcampr. Snad nejhorší je vyložit volcanic vedle Suzy.
 - Nemusím hrát všechny karty v kole, kdy sem je dostal. Někdy je prostě dobré pošetřit na ruce útočné karty jako cat balou, paniku, duel, kulomet... případně i náhradního mustanga
 - Mohl bych radit, nechávat si alespoň jeden bang na ruce pro případ indiánů, ale to závisí spíš na tom, zda hodláme hrát opatrně či riskovat.
 - Rychlé zabití v jednom kole je účinnější než střílet každé kolo jedním bangem, soupeř často není schopen se z toho už dostat
 - Soustředit se na jeden cíl (jsem bandita, jdu po šerifovi a víceméně mna nezajímá vicka), když všechny své karty použiju k oslabení či zničení jednoho hráče bude to účinnější a efektivnější než když je rozdělím do dvou cílů
 - Čím víc hráčů z týmu se soustředí na jeden cíl, tím snazší je cíl zabít
 - Týmová hra se projevuje i v tom, kdy se rozhodneš umřít – jsi bandita, sice máš vedle, ale víš, že tě pravděpodobně zabije šerif? Radši se nech zabít spoluhráčem banditou. Radši se nech zabít i odpadlíkem, někdy i zabití vickou nevadí (když nelízne dobré karty), ale když tě zabije šerif je to blbé – nalíže piva a to nechceš.
 
Konkrétnější tipy, co se týká karet:
- Hokynářství může být nejhorší karta, co můžete zahrát – vždy samozřejmě záleží na konkrétní situaci, ale je daleko větší pravděpodobnost, že posílíte své soupeře tím, že mu dáte kartu navíc, než že posílíte sám sebe. Hokynářství je výhodné v případě, že po hráči co hokynářství zahrál, si vybírají jeho spoluhráči. Pokud si však mají vybírat protihráči (a když víc než jeden) tak hokynářství radši nehraju – bud si ho nechám na ruce pro případ paniky, cat balou, pro optické zvýšení nebezpečnosti velkým počtem karet, či ho zahraju přes speciální schopnost (např. Sid)
 - Bang – víceméně se skoro vždy vyplatí střílet. Protože je karet vedle 2x méně než bangů, je to nejlepší možnost jak vyhrát :-). Proti některým postavám to však neplatí – lepší je udělat rychlý utok než pozvolný. Pokud držím volcanic, tak je někdy lepší bangy držet než střílet každé kolo.
 - Cat balou – nejlepší k zahazování modrých vyložených karet – když je na výběr v 90% případů zahazuji soupeřovi koně – nepodceňovat appaloosu – je to skoro stejně dobrá karta jako mustang
 - Panika – určitě lepší karta než cat balou, protože nejenže oslabíš protivníka (jako cat balou), ale ještě navíc posílíš sebe
 - Volcanic – vždy ho držím na ruce až do chvíle než se cítím na silný úder, vyložím ho jen v případě, že nechci, aby mi zahodili něco jiného. Ale i tehdy spíš zvažuju zahození volcanicu, protože vyložení volcanicu způsobuje zpozornění u soupeřů. Vyložený volcanic je také snadným cílem pro paniku – a to opravdu nechceš aby tvůj soused měl volcanic (pakliže není tvůj spoluhráč). Postavy, které z něj těží víc než ostatní – Suzy (těžko zastavitelná), Slab (když má bangy), Rose (má delší dostřel), Black Jack (má větší šanci na bangy), Kit (vybere si bangy), Calamity (pozor ale nezapomínat na obranu), Vulture (v určitých situacích). Pokud můj soupeř vyloží volcanic tak mi to zas tolik nevadí v případě, že jsem Paul Regret (často nedostřelí), Calamity (mám dost obrany), Jourdonnais, Lucky s barelem, El gringo a Bart (těží, ze zranění), Jesse (pokud používá svoji schopnost je dost pravděpodobné, že od lidí posbíral vedle)
 - Duel – zrádná karta a často rozhodující. Často je sbírám na ruce a hraju je ve chvíli, kdy jsem si jistý, že zvítězím. Dost často se stane, že se mi během čekání na pravou chvíli dostane do rukou další duel či indiáni. V té chvíli bud soupeře uzemníš, nebo sám sobě dost uškodíš (pokud se to nepovede). Kombinaci duel a indiáni nazývám „Walkovo kombo” a hraju nejprve duel, čímž se mi často podaří, aby si soupeř vyházel všechny bangy a pak dostane ještě jednu ránu indiánama, protože si vyházel všechny bangy při duelu – je to daleko efektivnější než varianta nejprv indiány a pak duel, protože tak by soupeř ztratil pouze jeden život. Jednoduchá obrana proti tomu je nejít do duelu. Obecně pokud jsem cílem duelu, raději ztratím život než přijít o zásobu karet. Duelů jsou ve hře tři, kdežto piv je 6, plus některé speciální schopnosti (např Sid, Bart, Gringo). Jediný případ, kdy do duelu jdu vždycky, je tehdy, když vím, že hráč co zahrál duel má volcanic, takže je lepší, když si vyháže bangy v duelu než při střílení.
 - Kulomet – velmi zajímavá karta. Platí vše, co jsem psal o týmové hře. Každopádně tip u kulometu je tento: s kulometem taktéž často čekám na vhodnou chvíli. Proč? Vychází to z toho, že většina hráčů předpokládá, že nemám volcanic, tudíž na ně můžu vystřelit jen jednou za kolo. Kulomet teda použiju v případě, když hodím nejprve bang – soupeř nehodí vedle, protože nemá, tak pak hodím i kulomet, abych zesílil zranění soupeře.
 - Dostavníky – hraju je vždy jako první (pokud nemám v úmyslu si je třeba nechat do dalšího kola), proč? Jednak mi můžou přijít karty, které mi zničení soupeře můžou pomoct (panika, cat balou), jednak se můžu zapomenout, že je ve hře např. gringo a můžu o dostavník velmi lehce přijít. A také platí – čím víc karet, tím lépe (minimálně pro odstrašující efekt)
 - Barel – nepodceňovat, karet vedle je ve hře málo a barel (i když je to o štěstí) může dost pomoct. Barel je výhodný pro 3 životové postavy – Gringa a Paula (nemusí pak držet tolik vedle na ruce), pro Suzy (když se rozjede, tak barel a mustang jsou její jedinou obranou), pro Luckyho Luka, Jourdonoiase a i pro Barta a Sida – obecně je dobrý pro defensivní postavy, protože posiluje jejich schopnost a dává jim možnost nechat si na ruce místo obranné karty nějakou útočnou. Je důležitý hlavně pro šerifa a odpadlíka, kteří se snaží přežít do konce hry.
 - Mustang – možná nejlepší karta ve hře, určitě nejlepší obranná karta – už hodně her jsem vyhrál jen proto, že soupeř na mě díky mustangu nedostřelil či na mě minimálně nemohl použít paniky, pro některé postavy je ještě výhodnější – rozjetou Suzy (má pak aspon lepší obranu), Paula Regreta (s jeho schopností potřebuje soused aspon remington), Gringa a Barta (můžou si lépe kontrolovat kdy si ubrat život). Naopak pokud má soupeř mustanga, tak pro tyto postavy to může být extrémní trápení – Suzy (nemůže se rozjet), Slab a Willy (pokud nemají dostřel jejich supervlastnosti jsou eliminované)
 - Appaloosa – pokud si mám vybrat mezi zbraní a appaloosou je to v 99% případů jednoznačná volba koně – kvůli možnosti používat paniky. Ale appaloosa má ještě jednu skvělou výhodu – stačí už jen panika a sousedovi co má mustanga ho mohu vzít a tím mu vzít i jednu z nejlepších karet ve hře a použít ji proti němu. Appaloosu proto taky často držím na ruce do chvíle, než mi přijde panika či než ji jinak využiju.
 - Zbraní je ve hře malinko – z toho vyplývá, že když je nás hodně a nechci, aby na mna dostřelil i ten co je na protějším konci, nejlepší jak se ho zbavit je zahodit mu zbran. Pravděpodobnost že mu přijde nějaká nová, je minimální. Zbraně jsou daleko důležitější pro offensivní postavy jako je Slab, Willy
 - Vězení vždy hraj na nejbližšího soupeře, který bude hrát po tobě. Pokud nevíš kdo je tvůj soupeř (protože jsi šerif, či první hráč po šerifovi) hod to na hráče co hraje hned po tobě. Jasně může to být spoluhráč, ale pokud je to protihráč jako tvůj soused ti může nejvíc uškodit. Vězení je výborná karta, proti některým postavám speciálně (suzy) a je to jedna z velkých výhod šerifa v duelu při hraní ve trojici (jako šerif skoro vždy vězení pošlu hráčům at si ho dávají mezi sebou).
 
Postavy a jejich speciální schopnosti:
- Bart Cassidy – výborná defensivní postava, těží z toho, že má oproti Gringovi 4 životy. Důležité je pro něj sbírat piva. Těží pak z toho, že má jak hodně karet, tak hodně životů. Taktika za něj? Uvažovat vždy kdy je výhodné ztratit život a získat kartu. Rozhodně když jde na Barta duel, tak bych si jako Bart ubral v 90% případů (neztratím bangy a ještě získám kartu navíc, o život bych přišel stejně), neubral jedině pokud bych měl dost bangů a věděl, že vyhraju. Pro barta má často význam zahrát dynamit a doufat, že sám bouchne (3 karty navíc se hodí). Jak proti němu? Uplatnit na něj taktiku rychlého náhlého útoku se nemusí vyplatit, nasbírá moc karet a pak se to může vrátit jako bumerang s ještě větší silou. Na Barta platí spíše pomalejší taktika – bang za kolo, důležité je zbavovat ho karet pomocí paniky a cat balou. V duelu je slabší protože ztrácí možnost využívat piva
 - Black Jack – výborný, je dobrý off i def, jen jeho schopnost nijak neovlivníš, takže není moc co k němu radit. Kdo hraje proti němu, tak by měl sledovat co mu chodí za karty – a jestli je hraje nebo nechává v ruce – člověk pak má dobrou představu. To samozřejmě musí vědět i Black Jack, takže je dobré, když vždy tu druhou kartu co ukazuje at ji zahraje. Taktika proti Black Jackovi je zautočit brzo a rychle, protože pokud se mu daří a každé kolo bere 3 karty – brzo vybuduje bud velmi dobrou obranu nebo nějaké pěkné útočné komba
 - Calamity Janet je výborná – vždyt 50% karet je pro ni bang či vedle, takže může být jak hodně offensivní tak i defensivní. Ale pozor! Jak začneš s ní hrát offensivně, nezapomeň, že si vyhozením všech bangů vyhodíš celou svoji obranu. Na tohle hodně hráčů zapomíná, a když se jim nepovede zabít soupeře, často můžou být pak zabiti. Já s ní často hrávám opatrně – aspon jeden bang či vedle si nechávám na obranu. Za Calamity si hodně rozmýšlím jestli jít do duelu. Když v duelu prohraju (často i když vyhraju ale vyhodím 3 bangy) tak jsem velmi oslaben a radši jako Calamity ztratím v duelu život ale nechám si obranné karty. Proto je často důležité, když jsem bandita a mám duel, šerif je Calamity stejně duel dát. Ikdybych duel prohrál, z dlouhodobého hlediska to oslabí spíše šerifa Calamity, pokud za duelem (i neúspěšným) následuje podpora spoluhráčů či karty jako kulomet, indiáni. Taktika za Calamity je spíš vyčkávací – často si nashromáždím ruku plnou bangů či vedle – jsem zajištěný dobře do obrany a pak čekám na volcanic. A ten vyložím ve chvíli kdy můžu udeřit nejvíc. Např. líznu další dva bangy – tudíž 5 bangů a volcanic může být smrtící rána pro soupeře.
 - El Gringo výborný def – důležité je sbírat pivka. Má nevýhodu, že je tříživotový (jako šerif výborný). Mám ho rád, protože je často podceňovaný. Jak hrát za něj? Je u něj třeba přemýšlet kdy je lepší si ubrat než hodit vedle. Utočník má volcanic a 2 karty – jednou z nich vystřelí – radši si uberu než bych dal vedle a on tou druhou vystřelil znova a já bych mu nevzal žádnou kartu. A důležité pro gringa je si vybudovat obranu mustangem, barelem – je přece jen 3 životový. Jak proti němu? Rozhodně si nenechávat na ruce piva (leda v duelu kde už nejdou piva používat). Dvě možnosti – nenechávat si nic na ruce, či nechávat si tam blbosti. Není tak lehké ho zabít volcanicem – rychle ubývají karty, takže postupný utok vždy lepší. Důležité je dobře si promyslet co hrát první když na něj chci např. utočit indiánama a bangem a na ruce mám spoustu bangů – takže první použiju indiány a pak bang. Gringo je výborný když má na ruce volcanic – často se nechávám zasáhnout a tím beru soupeřovi karty abych měl karty na jeho oslabení či zničení. Pozor však na sebedestrukci. Pro střílení na Gringa doporučuju tohle pořadí: Kulomet či Indiáni (podle toho co mám na ruce), Duel, Bang
 - Jesse Jones – popravdě je to největší zmetek, brát někomu karty je to nejhorší co mu můžeš udělat. Popravdě je to takový zmetek, že už je často od začátku cílem utoku jen protože je jesse (stejně jako Slab, Willy, či Suzy). Jako Jesse používám schopnost, pokud můžu tak ji posiluju použitím karet Cat ballou a Panika – protože hráč bez karet je velmi zranitelný v základní verzi bangu. Jako Jesse často beru hráčům vedle, protože to je nejčastější karta co si lidi nechávají na ruce. Co se týče taktiky – zvažuju na začátku dvě věci – zda brát kartu hráči vedle sebe či hráči dál ode mně. Sousedovi beru tehdy, když mu vezmu pomocí paniky či cat balou víc karet a tím ho víc oslabím. Hráči co je dál beru tehdy když další karty jako panika či cat balou nemám – tím se víc chráním proti případným útokům od toho hráče (vždy jde největší nebezpečí od souseda). Jasně jde se proti tomu bránit tím, že si nenecháváš nic na ruce (jsi ale zranitelný) nebo si tam necháváš blbosti. Ale ani to nesmí Jesseho odradit. Problém může být pro jesseho tehdy když nedostřelí kvůli mustangovi – tam často přestávám brát kartu od hráče a raději hledám cat balou bráním dvou karet z hromádky. Ale záleží na konkrétním případě. Hraní proti Jessemu je o hodně jiné než hraní proti jinému hráči – hlavně proto, že na ruce žádnou kartu nepošetříš.
 - Jourdonnais – je u něj nějaká speciální taktika? Nemyslím si, je to prostě integrovaný barel, nic víc. Pokud ho mám za soupeře, a má barel, tak mu ho zahazuju daleko častěji než jiným hráčům. Jako jourdonnais si někdy nechávám paniku, abych si vzal sousedův barel k posílení mé defensivy.
 - Kit Carlson – výborný, jako vědět a navíc ovlivnovat tah následujícího hráče – co víc si přát? O zanechání bouchací karty se snad nemusím zmiňovat. Myslím, že u něj žádná nějaká speciálnější taktika není – prostě využívat schopnost, brát co nejlepší karty. Ze začátku především modré karty pro vybudování zákopů – mustanga, barel.. posléze bud budovat offensivní či obrannou ruku. U Kita je časté, že na ruce drží duely, indiány. Jako Kit se snažím pamatovat si karty (čísla) co nechávám (pokud je teda nehraje jinak – hokynařství barel, zásahy u barta atd.). Pak má Kit docela dobrou představu o tom co má soused na ruce (a podle toho i hraju – záleží na tom jestli je spoluhráč či protihráč samozřejmě). Hraješ proti Kitovi a nechává ti tam kartu? Drž si cat balou či paniku na ruce pro případ dynamitu, jinak nemáš moc šancí.
 - Lucky Luke – pro mna slabá schopnost, možná nejslabší v základní hře – když není šerif – je dobrý na vězení, když je šerif tak je dobrý v duelu – vyloží dynamit a má menší šanci že bouchne, ale jinak? Ve hře více hráčů dynamit nevykládám – až moc se obávám, že by dynamit bouchl spoluhráči, že to pro mna nemá cenu, ikdyž jako šerif bych ho asi vyložil. Je pro něj zásadní mít barel, případně si i držet náhradní v ruce. Pakliže nemám barel, držím na ruce paniku, abych barel získal.
 - Paul Regret – trpí tím, že má jen tři životy, a je tak slabší a je snadnějším cílem. Výborný je za šerifa, a ve více hráčích – banditi často na něj nedostřelí, protože je ve hře strašně málo zbraní – pokud má ještě mustanga výborný. Snažím se s ním mít na ruce vedle, bang a pivo. Bang držím vždy aspon jeden – kvůli indiánům – protože ho zasáhnou, ikdyž hráč nemá dostřel a to nechceš :-). Když hraju za Paula, daleko víc zahazuju soupeřům zbraně
 - Pedro Ramirez – výborný pro týmovou hru, k samotnému Pedrovi nelze moc co říct. Hrozně záleží na tom, kdo hraje před ním – zda spoluhráč či protihráč. Pokud protihráč tak není úplně na škodu se zkusit prostřílet ke spoluhráči. Případně pokud protihráč shazuje opravdu blbé karty, zvažoval bych i vyložení dynamitu. Jinak popis taktiky spíš směřuje na spoluhráče, co hraje před ním. Promýšlej svůj tah (abys věděl, co zahodíš naposled) a přemýšlej, co nejlepšího se bude Pedrovi hodit – má málo životů, použij na konci pivo, může utočit na šerifa a ty nedostřelíš? Shod mu volcanic atd...
Ještě se vyjádřím k jedné taktice – hodit vězení na hráče co hraje před pedrem a neustále tuhle schopnost využívat na opětovné hození do vězení. Jestli chcete někomu hru fakt otrávit, tak jo, fajn. Ale je to hnusná taktika, ikdyž bohužel v souladu s pravidly (my sme to v herních skupinách hrávali tak, že si ten, kdo byl ve vězení, mohl vybrat, co odhodí první). Každopádně můj názor je ten, pokud já hodím vězení na hráče za mnou, tak to podruhé už nevyužiju, protože mi to přijde podlé. Pokud vězení na hráče za mnou hodí můj spoluhráč, využiju vězení a hodím ho tam ještě jednou, ale v dalším kole už to neudělám. Pokud takhle někdo hraje – je jen pár možnosti obrany a ty musí přijít od spoluhráčů – zahodit vězení dotyčnému chudákovi, dát vězení i pedrovi, střílet po pedrovi tak, že se cítí být ohrožený na životě a poslední vyložení dynamitu. A ještě jedna věc – pokud vidím spolupracující hráče – tak Pedra zabíjím až jako druhého – je to jednodušší ho zabít když už mu nemá kdo pomoct než když střílím na Pedra a jeho spoluhráč mu shazuje vedle, piva atd. - Rose Doolan – charakter jehož cena roste hlavně ve více hráčích – možnost využívat paniku až do vzdálenosti dva, či vzít někomu mustanga díky schopnosti je fajn. A ve více lidech se hodí, protože je málo zbraní a ona často dostřelí. Taktika za ni? Když můžu radši střílím na vzdálenější hráče než ty co jsou hned u mna, protože je menší pravděpodobnost že mi to vrátí. Když hraju proti ní, tak někdy ani nevykládám mustanga, aby mi ho nevzala a já bych pak na ni nedostřelil.
 - Sid Ketchum – defensivní. Rozhodně se u něj nevyplatí jít do duelu s víc než dvěma bangama a prohrát :-) (to radši ty dva bangy použít na vyléčení). Pro něj jsou výhodné hokynářství zahrané jinýma – karta = půl piva. Se Slabem je nejlepší do závěrečného duelu. Protože může využívat i špatné karty. Neřeknu vám, jakou taktiku za něj hrát – ale obecně pokud mám 3 životy a 4 karty a už nemám co hrát, tak se doléčím, než abych kartu zahodil. Ale když mám 3 životy a 3 karty, tak si častěji nechám 3 karty a neléčím se, protože vždy je lepší mít víc karet na ruce (méně často cílem duelu, bangu, indiáni nezasáhnou pokud jedna za karet je bang a hlavně i pokud ztratím poslední život stále můžu využít svoji schopnost i mimo svůj tah). Ale skoro nikdy se neléčím tak, aby mi nezbyla na ruce ani karta, ikdyž záleží na konkrétním případě samozřejmě. Asi nejdůležitější co může hráče zajímat je taktika jak na Sida v duelu, když se neustále léčí. Je to velmi těžký soupeř a na něj platí jediné – rychlý utok během, kterého ho prostě zabijete. Postupné střílení bangů není moc funkční. Karty které platí na Sida – cat balou, panika, vězení (nemá další léčící karty), duel (každý zahozený bang v duelu je půl piva). Nejlepší jak zabít Sida je když na něj utočí aspon dva lidi :-)
 - Slab the Killer. Popravdě jedna z nejsilnějších offensivních postav, ne-li nejlepší (u Suzy je nejisté, že se rozjede, u Slaba je skoro jistota, že bude mít bang). Základní taktikou za Slaba je střílet co kolo a postupně ubije každého soupeře. Jeho slabina je, že je fakt silný a všichni o tom ví – tudíž je častým cílem. Taktika proti němu? Zabít ho rychleji než on zabije vás, nebo mu znesnadnit dostřel. Protože střílí každé kolo – užitečné proti němu jsou i indiáni a duel. Často hráči jsou nepozorní a odhodí na slabův bang jediné vedle a pak si uberou život. V té chvíli je největší potupou pro takového hráče když Slab zahraje ještě kulomet. Samozřejmě je to efektivní i v případě když si hráč nejprve vyhodí dvě vedle a pak už se neubrání kulometu.
 - Suzy Lafayette – nejoblíbenější postava a taky nejnebezpečnější, když se jí daří. Je schopná zničit i několik hráčů v jednom kole když má volcanic a jde jí karta. Základní taktika za ni? Prostě si držet volcanic, postupně se zbavit všech karet co překáží (hlavně vedle). Případně držet paniku abych vzal volcanic soupeři. Dalším tipem je držet si cat balou –abych bud zahodil soupeři mustanga co by mohl překážet nebo abych mohl zahodit vedle co mi brání se rozjet. Nejlepe držet na ruce piva a volcanic. Máš obranu i utok. Pozor ale!!! Nechtěj se za každou cenu rozjet, jen protože jsi Suzy. Vyložit volcanic když nedostřelíš na soupeře je největší pitomost, co můžeš udělat a ještě se vystavuješ nebezpečí. To radši střílej jednou za kolo se svým remingtonem jako všichni ostatní než to posrat. Volcanic si nech na ruce – spoluhráč ti umře a ty pak můžeš s volcanicem opět změnit hru k nepoznání. Jak hrát proti ní? Zahazovat jí volcanic! Sledovat co má na ruce. Nejlépe na ni utočit když má jen jednu kartu – když víš, že to není vedle, tak je to pravděpodobně bang (tak nedávat duel, indiány). Naopak když vím, že má na ruce vedle utočit indiánama a duelem. Pokud se Suzy rozstřílí volcanicem a nějaká karta ji zastaví – je to z 90% vedle – takže v tom případě bud zahodit volcanic nebo zahodit kartu, pokud si jsem jistý, že Suzy zabiju – pokud si nejsem jistý, radši Suzy zahodit volcanic. Ještě jednu věc bych rád řekl, když na vás hraje Suzy duel a nemá volcanic – skoro nikdy není dobrý nápad jí na duel odpovědět. Ona se chce zbavit bangů a vy jí v tom ještě pomáháte, jste blázni? Psal jsem že hokynářství je blbá karta obecně – pro Suzy to však úplně neplatí – když má volcanic tak prostě hokynářství hraje aby se nezastavila. Když nemá volcanic – je hraní hokynářství velmi dobrá příležitost jak volcanic najít – jen člověk ztratí moment překvapení – ostatní už ví, že volcanic máš.
 - Vulture Sam – obecně nemám rád tuhle postavy, co mají výhodu závislou na smrti jiných – jelikož ji využiješ jen párkrát za hru a čím mín hráčů hraje, tím menší šance. Pro vultureho je nejlepší smrt postavy, která je ve vězení a hlavně postavy, která má moc karet – nejlepe když má mrtvola volcanic. Na to by si měli hráči dávat pozor, když někoho zabíjí a je ve hře vulture. Pro Vultureho je dobré si nechávat na ruce Duel či indiány či kulomet – je to možnost jak zabít nějakou postavu a získat z ní dobré karty. A je pro něj dobré hrát dynamit – z postavy co bouchne bývá často hodně karet a navíc stále dobrých a užitečných.
 - Willy the Kid – integrovaný volcanic, s velkou zbraní je hodně nebezpečný. Jenže schází mu ten moment překvapení, co mají jiné postavy, které musí vytáhnout kartu volcanic. Často nemá bangy – takže je lehce zasažitelný duelem, indiánama. Těžko říct jak za něj hrát – jestli bangy co přijdou hned používat (riskantní hraní), nebo šetřit (vyhnout se smrti indiánama) a zautočit až se nahromadí. Za Willyho se hrává i taktika – když vše riskneš na první kolo (máš od začátku na ruce 4 bangy, na indiány si ubíráš a pak šerifa sejmeš – ale je to hodně riskantní a sebevražedná taktika).
 
Taktika ohledně rolí
Tohle by měli znát všichni
- v 7 jde odpadlík po vicce, pokud se mu nedaří a umře první bandita, musí se snažit o to víc - musí zabít obě zbylé vicky a nesmí dopustit smrt šerifa.
- v 6 odpadlík nejprve pomáhá šerifovi, ale jak zemře první bandita snaží se zabít vicku,
- v 5 jde odpadlík po vicce,
- ve 4 jde odpadlík po banditovi, ve 3 vyvažuje – často oslabuje šerifa a pak zabije posledního banditu, aby pak dodělal v duelu oslabeného šerifa.
Jako odpadlík si často vybírám, se kterým banditou chci jít do trojice – některé postavy jsou moc nebezpečné a jdou těžko bránit – např Slab, Suzy, Jesse – ty radši vyřazuju, někdy si vybírat nejde
Jako šerif si vždy ve trojici vybírám se kterou postavou půjdu do duelu a už mi je jedno jestli to bude odpadlík nebo bandita. Samozřejmě trochu víc utočím na odpadlíka, protože většina hráčů je zvyklá dodržovat to – rene utočí na banditu, bandita na šerifa a šerif na reneho. V podstatě to tak má být, ale hraní ve trojici je o vzájemném vyvažování. A je to vlastně nejzajímavější část při hraní bangu.
Pokud se stane, že hra se nevyvíjí příznivě - např hrajeme v 5 a umře první bandita, tudíž je složení šerif, vicka, rene a bandita, jako bandita pomáhám renemu v zabití vicky - jinak je to skoro bez šance.
Pokud vidím, že šerif je hodně silný, ale vicka se hodně oslabila, často zvolím taktiku nejprve zabijme vicku a pak budeme v přesile proti šerifovi,